keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Vitutus.

En tiiä kuinka moni sattu kattoo eilen Erilaiset äidit-ohjelman, jossa oli tällä kertaa 26-vuotias nainen ja mies, joilla oli jo viides yhteinen lapsi tulossa. Sitten sillä naisella oli vielä yksi huostaanotettu lapsi. Tää on ainoo jakso, jonka oon kattonu, toivottavasti se porukka ei oo aina ollu tollasta!!

Siitä miehestä ei oo paljoo mielipidettä, koska sitä ei paljoo kuvattu. Laiskalta ihmiseltä se ainakin vaikutti.

Mutta se nainen oli todella ärsyttävä mun mielestä!!! Saattaahan tähän mielipiteeseen vaikuttaa vauvakateus, mutta en kyllä missään tilanteessa olis ylpee, jos tota tahtia olisin lapsia ulos värkistäni työntänyt. Se nainen oli itsekäs, lapsellinen, vastuuntunnoton ja huomiota kerjäävä. Jos katto sen ohjelman nii ymmärtää kyl mitä tarkotan, joten en jaksa perustella.

Kumpikaan ei käynyt töissä. Siis ei edes se mies!! Raskaana olevan naisen vielä ymmärtää, ettei välttämättä voi käydä töissä, mutta mies ei käynyt töissä, koska häntä ei kuulemma huvittanut. Lapset kyllä kävi päiväkodissa... Huhhuh! Työttömyydestään huolimatta kuitenki valittivat koko ohjelman ajan rahanpuutteesta. Esim heillä ei ollut rahaa uuteen pesukoneeseen. Voi vittu mitä porukkaa! Huutonetistä saa pyykkikoneita muutamalla kympillä. Mutta ne sitte oli menny inisee sossuun ja sieltä olivat saaneet 290e uutta konetta varten. Olishan tollaki rahalla jo saanu koneen, mut ku ei!!!!!! Tyypit osti 600e:n koneen. AIVOSUONET KATKEILEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!

Se perhe eli siis pelkillä tuilla. Eli siis kuninkaallisia sossupummeja. Se nainen sano, että se ei tykkää, että heitä kutsutaan sossupummiksi, koska:"Eihän pummeilla ole lapsia." Voi herranjestas! Mut mun mielestä se oli pelkkiä niitä. Hyväksikäyttävät järjestelmää, joka on kehitetty apuatarvitseville, väliaikaiseen apuun eikä jatkuvaan.

Mua niin vituttaa muutenki tollanen ainanen valitus rahanpuutteesta, mitä jotkut harrastaa. Ne vaan haluu jotain sympatia pisteitä sillä. Ne ei haluu tehdä mitään konkreettista muuttaakseen tilannetta.

Vituttaa kuinka opiskelijat valittaa, ettei raha siitä. NO MENKÄÄ OSA-AIKATÖIHIN. Elämä sentään!!! Ei toi työnteko=>rahaa kuitenkaan mikään salaisuus oo. Toinen mitä opiskelijat vois tehä: lopettakaa se ainanen baaripyöriminen. Mitä mä oon kuunnellu luokkakavereita nii kyllä ne useemmin ku kerran viikossa baarissa käy. Hei haloo!

Sanon nyt suoraan: mä kyllä tiedän millasta on elää köyhyydessä ja sossun avustuksilla. Mä kasvoin sellasissa oloissa muutaman vuoden. Se oli hirveetä. Mä jouduin menemään nuorena töihin, että saisin rahaa koulunkäyntiin, kuukautissiteisiin, ehkäsyyn, kännykkälaskuun ja miehen luokse matkusteluun. Noihin ne kaikki pienet rahat mulla meni. Mun isä pyys multa välillä rahaa..."lainaan". Sillä rahalla se olis ostanu meille ruokaa. Mutta en antanu, koska se raha oli mun. Tarkotettu siihen, että joskus pääsisin pois siitä helvetistä. Pääsisin tänne miehen luokse, jossa mä pystyin olla onnellinen. Kotona mä sitten lopetin syömisen siksi, koska en halunnut tuhlata iskän rahoja ja sitä vähästä ruokaa mitä kotona oli. Halusin, että veljelle on ruokaa. Mä söin koulussa sitten.

Mutta nyt oon asunu täällä miehen kanssa jo yli kolme vuotta. Oon eläny nuukasti, niinku mut on opetettu. Nuukasti, mutta mukavasti. En oo joutunut kitumaan. Se, mikä mut on yllättäny, on, että mulle on kertyny rahaa. Ylimäärästä rahaa. Rahaa pahan päivän varalle. Rahaa, joka tuo turvaa. Ihan päinvastoin kun mut on kasvatettu.

Oon kyllä niin onnellinen :)

ps. en oo ollu ainoo, jota on eilinen ohjelma ärsyttänyt:
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1717101/erilaiset_aidit_nyt_5_lapsen_perhe_ei_voi_olla_sos/sivu/1

tässä vielä se jakso: http://www.katsomo.fi/?progId=149486

14 kommenttia:

  1. Katoin kans ekaa kertaa tuota ohjelmaa ja en katsonut loppuun ku alko ärsyttämään kans tuo. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä oon kyllä ittestäni ylpee että jaksoin kattoo jopa koko ohjelman. mutta toisaalta varmaan aivosoluista puolet räjähti ku teki mieli lyödä telkkaria välillä:D

      Poista
  2. En oo kattonu kertaakaan kyseistä ohjelmaa, mut pitääpä kattoa ainakin tuo jakso... Aika hullun kuulosta touhua tuolla perheellä :o!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no siis toi oli munki eka jakso mut huhhuh! oli jotenki niin koomista sen naisen ja sen juontajan välinen ero siinä:D jotenki tuli olo että se vappu ei kyl varmaan yhtään osaa samaistuu/varmaa oli ihan yhtä "mitä hittoa?"-ololla liikkeellä ku kaikki muutki katsojat.

      Poista
    2. Haha jep uskon :D Toi mutsi on muuten yhes fb:n nuoret äidit ryhmässä mis mäki oon...

      Poista
  3. Katoin ja ihan samat ajatukset kun sulla. Pisti kyllä niin ärsyttämään se touhu! Ja vielä kehtas sanoa ettei oo varaa ehkäisyyn, voi hitto sanon minä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo siis... eiiihhhhh... epätoivo valtaa pään. noissa keskusteluissa luki et hormonaalinen ehkäisy ei kuulemma kävis sille naiselle. fine. pistäis kuparikierukan.

      ja se sen vertaus "sehän olis ku söis karkin käärepapereineen". huoh. no olis sitte mielummi syömättä ollenkaa sitä karkkia.

      ja sitte ku se selitti että kaikki raskaudet on ollu vahinkoja................................................ ei voi käydä niin että: hups oon raskaana, hups oon raskaana, hups oon raskaana, hups oon raskaana, hups oon raskaana!

      Poista
  4. Allekirjotan ton kohdan koskien ohjelmaa. Herranjumala ku kiehu sitä kattoessa.. "Viidennestä lapsesta saa jo 200 euroa enemmän tukia"... Siis toi on todella hyvä järjestelmä, mutta mun mielestä se on vaan tilapäisratkasu. Ei sossun rahoilla ol tarkotus elellä vuosikausia kun ei jaksa mennä töihin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. onneks olkoon niille vaan lisätukien saamisesta... kun jotkut haluaa palkankorotusta, ne työskentelee kovemmin, mut tollaset loiset tekee lisää lapsia! joku raja pitäis kyl olla. vaikka pakkoehkäsy jos tollalailla rupee elää.

      ja mieti millasta niitten lapsien elämä tulee olee jos ei ollenkaa oo kotona opetettu omillapärjäämistä sun muuta elämässä tärkeitä asioita. god I hope niillä olis koulussa hyvät ja kasvatuksesta kiinnostuneet vanhemmat.

      ja siis se perkeleen pesukone kiehuttaa mun päätä vieläki... meillä on 80e:n käytettynä ostettu kone. ja sairaan hyvä 8kg:n vielä.

      Poista
  5. Mulla kanssa silmissä näky pelkkää punasta kun ton jakson katoin. Kyllä olen kateellinen, että niillä on monta lasta ja meillä ei yhtään, mutta sitten kun meille lapsi tulee niin meillä on varaa elättää se itse! Ihan varmasti kaikilla on päiviä jollon ei huvita mennä töihin, mutta että avoimesti elää pummilla ?! Ja entäs se ehkäsy sitten? Pillerit maksaa noin 40/3 kk (alle 15 euroa kuussa), mutta siihen ei ole varaa? Eiköhän kaikki käytä 15 euroa kuussa johonkin turhaan.. Ja lapsi tulee ihan h******n paljon kalliimmaks.

    Anteeksi kohtaus, mutta en ymmärrä tollasta elämää, jossa ei ole tavotteita ja lapset tarkottaa rahaa. Ja lopussa kaikkein paras: "melkein tulee uus vauvakuume". Ottaa päähän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin varmaan ottaa muitakin päähän. Ja pahasti!

      Niinhän sitä luulis, että olis rahaa ehkäsyyn. Sovitaan, että se sen haluama kierukka olis joku 150e (eiks kalliimpi kupari se jotain tollasta maksa?). Ja sen ehkäsyteho on 3-5 vuotta. Eli yks vuosi maksaa 30-50euroa. Ja jos se olis laitattanu sen kierukan heti sen ekan yhteisen lapsen jälkeen, noi kaikki muut olis jääny tulematta. Tai ainaki olis tullut SUUNNITELLUSTI. Mut toisaalta, milläs rahalla noi vanhemmat sillon eläis ku ei oo tulonlähteenä ku yks lapsi???

      Tollanen vastuuntunnottomuus kyllä ärsyttää mua. Ku itte yrittää tehdä kaiken oikein ja toivoo, että sitte, kun sen lapsen aika on, nii on hyvässä ja rahallisesti turvatussa paikassa, että lapsi sais kaiken tarpeellisen. Mut sitte ku noitten lapset kasvaa, nii eihän niillä millään voi olla tarpeeks rahaa elättää niitä. Meinaakohan ne ne vanhemmat sitte hankkiutuu töihin vai eroon niistä "turhista" lapsista?

      Poista
  6. Ei vissiin vielä ole siinä perheessä ymmärretty, että mitä vanhempi lapsi on, sitä enemmän se kuluttaa. Vauva ei tarvitse kuin vaatteita ja vaippoja, mutta koululainen harrastaa, vaatteet on kalliimpia, kulkeminen, ruoka.. Lista on loputon. Entäs teini ? Harrastukset, entistä kalliimmat vaatteet, viikonloppu menot, mahdollinen mopo, puhelinlaskut jne jne. Että onnea vaan sille perheelle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja ku kaiken ton lisäks olis kiva perustaa lapselle oma säästötili, jonne vois sitte kerryttää hänelle rahaa vaikka opiskelua varten. Mut nyt se pitää tehdä x5 ja Kelan rahoilla nii ei taida onnistuu:)

      Ja olis kyl mielenkiintosta tietää, että mitäköhän mieltä lapset on perheen koosta esimerkiks 10vuoden päästä(sillon kyl varmaan on pari mukulaa lisää).

      Poista
  7. Joo huhhuh, oon kattonu joka jakson, mutta tää oli ainoo perhe minkä periaatteita en voinu mitenkään päin ymmärtää missään kohtaa. Jumalauta mitä touhua!

    VastaaPoista