perjantai 29. kesäkuuta 2012

Meidän häät.

Mä kuvittelin pienenä täydellisiä häitä. Helsingin tuomiokirkko, kesä, kaunis mekko, koko suku ja kaikki tutut, vierailla päällä pelkästään valkeeta.......

Toteutunut ei sitten ollut lähelläkään kuvitelmia, mutta... silti kaikesta teki täydellisen se, että mentiin naimisiin. Millään muulla ei ollut väliä :)

Me oltiin oltu yhdessä päälle kaks vuotta ku mentiin kihloihin. Mun idea (ja vaatimus), oon liian hyvä tyttö ollakseni miehen kanssa noin pitkään ilman mitään lupausta tulevasta. ;) kihloissa oltiin oltu melkeen kolme vuotta ku viime syksynä sitten päätettiin et kyl se nyt on jo aika mennä naimisiin. Oli muistaakseni syyskuu.

Vaatteet:
Ensimmäinen ostos minkä ostin häitä varten oli sukat mun miehelle! :D Ne makso euron ja niiden varressa oli kitaraa soittava luuranko :D Sen jälkee ostin mulle Ellokselta alesta persikan värisen trikoomekon (makso muistaakseni 7e :D ) ja sellasen polveen asti yltävän luonnonvalkosen neuletakin (joku 20e). En halunnu tuhlaa noihin vaatteisiin hirveesti, enkä todellakaa halunnu mitää valkeeta über-unelmaa päälleni :D ei kukaan sitä uskois enää sen jälkee ku oltii jo asuttu yhessä päälle kaks vuotta ;) Tilasin kans sieltä kengiksi sellaset beiget wannabe-mokkanahka saappaat(jotka oli muuten sairaan epämukavat jaloissa, ja niitten pohja meni aika huonoks vaikka pidin vaan sen päivän niitä!!)

Muualta kaupungista kävin ostaa mulle laukun(sellanen bling-bling-clutch, rakastan sitä! se on mun kaapissa, en oikee tiiä missä sitä vois käyttää :D 18e) ja alusvaatteet(vähän puristaa makkaroita parempaan muotoon ;) )

Miehelle tilasin Ellokselta tummanharmaan Espritin neuletakin. Se ei halunnu pitää puvuntakkii ja halusin sille kuitenki vähän siistimmän päällipaidan. Sitten sillä oli sen vanhat puvunhousut, musta kauluspaita, mokkaset juhlakengät(joiden ulkonäköö muuten rakastan! Ne on tosi tyylikkäät.) ja musta kravaatti.

Vihkiminen:
Meillä oli hieman kinaa hääpäivästä heti alkuun ku mä olisin halunnut meidän kihlajaispäiväks (23.12.) ja mies olis halunnu 10.12. Loppujen lopuks mä voitin (tietty ;) ) koska toi miehen toivoma oli lauantai eikä me todellakaa aiota maksaa ylimäärästä maistraattityypille siitä että käydään siellä kääntymässä kolme minuuttii!

Joten mentiin siis naimisiin maistraatissa kello 15 tasan kolme vuotta meidän kihlajaispäivästä. Todistajina meillä oli miehen vanhemmat ja mun isä. Miehen vanhemmat merkittiin virallisiks todistajiks(koska niitä ei merkata ku kaks). Nolointa oli se ku iskä halus kuvata sen ja sitten ku piti sanoo se "tahdon" isin edessä(ei isi saa tietää! Ku mä oon viel isin pikkutyttö!!! :D)

Omituisinta oli se, että sukunimi oliki yhtäkkii sen pienen hetken jälkeen ihan eri. Ja sen jälkee mulla oli jonku aikaa sellanen omituinen olo siitä... :D Nyt kun on puol vuotta kulunu nii alkaa jo tottumaan :)

Juhla:
No sen jälkee mentii kotii hakee ruoat, jotka oltiin tehty edellisenä päivänä ja aamulla. Tarjottiin kasvis- ja lihaversiot makaroonilaatikosta (joo kuolkaa tähän kuinka kauheeta tarjottavaa noin juhlallisessa tilaisuudessa!! Mutta se oli halpaa ja helppo tehä edellisenä päivänä mahdollisimman valmiiks. Sitten meillä oli 4 erilaista salaattii(joista 2 oli siis allergikoille suunnattuja). Varsinaista hääkakkuakaan meillä ei ollut, Britta-torttu kyllä(mies tykkää marengista, sen toivomus).

Meijän juhlapaikkana oli helluntaiseurakunnan tila(miehen vanhemmat helluntailaisia). Pidettiin siellä koska saatiin se ilmaseks ;D Miehen äiti autto meitä paljon. Se esim oli keittiössä paljon, se teki melkeen kaikki jälkkärit ja osti kaikki ne vähäiset koristukset. Siellä juhlassa meillä ei ollu mitään "toimintaa", ei olla sellasia ihmisiä. Oltiin vaan ja juteltiin. Ja mä kiersin koko ajan mun veljenpoika(silloin 9kk) kainalossa. Mä niin rakastan sitä ;) Vaikka näänki sitä ihan liian harvoin :(

Jälkeen:
Vaikka vieraita oliki ollu niin vähän (23, joista 2 oli pikkulasta), niin siivottavaa oli hirveesti! Alko väsyttää hirveesti siitä! Ja mun miehen piti vielä mennä seuraavana yönä töihin klo 2. Eli ei sitten tullu sinetöityy avioliittoo vielä sillon ;)

Meijän tarkotuksena oli se, että mahdollisimman vähällä rahalla selvitään, koska se on vaan yks päivä ja ei haluta meijän säästöjä tuhlata siihen turhuuteen :D joten loppujen lopuks tais mennä joku alle 300e. Aikas hyvin mun mielestä ;) Anopillaki varmaa meni samanverran tosin... :D

5 kommenttia:

  1. Kuulostaa ihanan tunnelmallisita! :) ja niinku sanoin jo aikasemmin ni tosi halvalla ootte päässy. Häissä on just se paras puoli kun kaikkien häät on ihan erilaiset ja hääparin näköiset! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa vaan pihiltä;) mut sellasia me ollaan :D

      Poista
  2. Me mentiin iha kaksin eikä kerrottu kellekään. Todistajat maistraatista. Ostin keltaisen mekon, uudet alusvaatteet ja jalassa oli edesmenneen mummoni vanhat tanssikengät. Maistraatista mentiin hotelliin ottaan päikkärit ja sitten syömään ja juomaan ja kierteleen kaupunkia. Sitten hotelliin yöksi ja aamulla kotiin ja töihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oih! toi olis ollu niin ihanaa kyl! mä en millää nimittäin olis halunnu juhlia pitää. olla vaan kaksistaan. se olis ollu ihanaa mut eipä sitä kaikkee aina saa:\

      ainut asia kyl mikä harmittaa näin jälkeen päin on yks koru. siis meidän suvulla on sellanen sukukoru. olisin halunnu sen lainaan hääpäiväks mun isotädiltä mut unohdin kokonaan sen pyytää ja sitten vasta jälkeenpäin tuli se mieleen... olis vaan ollu jotenki tosi "romanttista" päästä käyttää sitä ensimmäistä kertaa omissa häissä ja samana päivänä ku oon viimeistä kertaa "siihen sukuun kuuluva"(ku sukunimi vaihtu).

      mutta... ehkä sitten jossain toisessa tilaisuudessa! vaikkei sillä muussa tilaisuudessa ookkaa sellasta merkitystä:)

      Poista
  3. Eli eipä aina se ohjelma tai raha.. kunhan on mieluisat.

    VastaaPoista