sunnuntai 6. toukokuuta 2012

Olen suunnitellut...


Olen suunnitellut lastamme varten kaiken laista.

Olen suunnitellut, että antaisin kaksiomme makuuhuoneen lapselle. Tekisin olohuoneeseen meille jonkinlaisen nurkkauksen sängylle.

Olen suunnitellut, että en haluaisi hankkia pinnasänkyä. Mieheni vanhempien varastossa on vanha lastensänky, jonka toivoisin saavamme. se on sellainen, jonka kaikki ovat varmasti nähneet. Sellainen valkoinen, lastulevystä tehty, jatkettava. Kun sen päihin laittaa sellaiset hyllyt kiinni, siitä voi toisen sängyn kanssa tehdä kerrossängyn. Sänky on jotenkin herttaisen oloinen.

Olen suunnitellut, että vaipanvaihtopisteen tekisin sinne makkariin. Sellaisen valkoisen lipaston päälle. Ompelisin siihen pehmusteen, jonka päällystäisin kernikankaalla tai muovitetulla froteella. Olisi helppo puhdistaa. Päällystäisin lipaston laatikoiden etuosat jollakin kivalla, värikkäällä tapetilla. Laittaisin ehkä myös uudet vetimet.

Olen suunnitellut, että ompelisin uudet verhot. Sellaiset, jotka pimentäisivät enemmän. Hakisin myös varastosta ne valkoiset pikkumatot, jotka pitäisi pestä.

Olen suunnitellut, että hankkisin huoneeseen keinutuolin. Ehkä pyytäisin sen, mikä on tädilläni. Maalaisin sen mattavalkoiseksi ja tekisin siihen jonkun oikein pörröisen istuinosan. Tai ehkä laittaisin sen lampaantaljan siihen? Siinä keinuttelisin sitten vauvaa aina syöttäessäni häntä väsyneenä.

Olen suunnitellut, että hankkisin lapsen vaatteita varten sellaisen "tuuletustelineen".  Siinä pitäisin kaikki hänen paidat, bodyt, takit ja potkupuvut ripustettuina pesulahengareille, joita niin rakastan.

Kaiken laista olen suunnitellut... hiljaa mielessäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti