perjantai 27. heinäkuuta 2012

Mä en tiedä mitä kaikkea täällä uskaltaa paljastaa.

Mä pelkään sitä, että mut tunnistetaan. Tai että mä jossain vaiheessa paljastan "kuka olen". Siis ihan nimineni kaikkineni. Esiinnyn täällä nimittäin mun vanhalla nimellä (FYI).

Mutta jos joskus paljastunki? Mitä siitä seurais? En usko, että mun mies ainakaan tykkäis. Se on lukenu aivan liikaa identiteettivarkauksista (ja tähän ne kuuluisat viimeiset sanat: ei se mulle kuitenkaan tapahdu *koputtaa puuta, heittää suolaa olan yli*).

En myöskään haluu, että (se tunnettu esimerkki) työnantajat näitä tietää. Nämä jutut, mitä kirjotan ovat henkilökohtaisia ajatuksia. Pelkoja. Haaveita. Toiveita. Nää jutut ei näy ulos päin. Jos työhaastattelussa mainitsis lapsihalusta, kuinka moni työnantaja palkkais? Varmaan yhtä moni ku hyppäis "kaikkien muiden" perässä kaivoon.

Mut toisaalta en haluu myöskään laittaa tätä blogia salaiseks. Haluun saada tukea näihin ajatuksiin. Tukea, jota en muilta voi saada koska muut ei tiedä. Ja muille en myöskään kerro. Esiinnyn vahvana, mutta tässä asiassa sitä en oo.

2 kommenttia:

  1. Mulla oli joskus tää sama fiilis, kun kirjoitin "salaista" blogia. Se oli ihan julkinen, mutta en vain itseäni tuonut mitenkään tunnistettavaksi siinä. Silti oli koko ajan sellainen olo, että mitä jos joku kuitenkin tajuaa, kuka mä olen. Huomasin, että en uskaltanut sinnekään kunnolla "avautua", vaan aina mietin, että onko tätä nyt fiksua paljastaa ja onko tämä liian tunnistettavaa. Sen lyhyen hetken, kun tuota blogia pidin ei kukaan mua kyllä tainnut sieltä hoksata, mutta oman mielenrauhan takia mun oli lopulta pakko aloittaa uusi blogi. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hyvä että muillakin samanlaista:D mä kyl uskallan tänne sanoo kaikki ihan niinku ne on (jotkut jutut ehkä saatan vähän kaunistella, ihan lukijoiden mielenterveyden takia;) ).

      eikä mua niinkää haittaa jos joku mut tunnistaa. se haittais jos joku tulis kertoo et hei löysin sun blogis. koska siitä hetkestä eteenpäin en pystyis enää sanomaan asioita niin suoraan. todennäkösesti päätyisin poistamaan koko blogin:D

      Poista